Meer weten of afspraak maken? +31 6 40 828 425 info@s-zorgt.nl

ALGEMENE VOORWAARDEN S-ZORGT B.V.

Gevestigd aan de Handellaan 327, 8031 EM Zwolle, Nederland

Artikel 1. Definities

  1. S-Zorgt: de contractuele wederpartij bij de overeenkomst met de opdrachtgever en gebruiker van de onderhavige algemene voorwaarden in de zin van artikel 6:231 sub b BW, optredend als verlener van diensten.
  1. (Her)Indicatie: het (wettelijk) vereiste advies door of namens een indicatieorgaan over de aard, inhoud, omvang en tijdsduur van de zorgbehoefte(n) van de cliënt en de wijze waarop in deze behoefte(n) kan worden voorzien.
  1. Zorgovereenkomst: de overeenkomst welke getekend wordt tussen S-Zorgt en de cliënt of diens (wettelijk) vertegenwoordiger.
  1. Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon, die de opdracht heeft gegeven middels een voor akkoord getekende offerte, een opdrachtbevestiging of een ondertekende zorgovereenkomst.
  1. Cliënt: de natuurlijke of rechtspersoon die als cliënt (ver)zorg(ing), hulp of begeleiding van S-Zorgt ontvangt, al dan niet vertegenwoordigd door een (wettelijk) vertegenwoordiger. Indien de cliënt zich niet laat vertegenwoordigen, is de cliënt tevens opdrachtgever.
  1. Zorgverlener: de natuurlijke persoon, zijnde een medewerker van S-Zorgt of een derde die daartoe opdracht van S-Zorgt heeft gekregen, die de zorg aan Client verleent.
  1. Begeleider: de natuurlijke persoon, zijnde een medewerker van S-Zorgt of een derde die daartoe opdracht van S-Zorgt heeft gekregen, die de cliënt tijdens een begeleidingstraject begeleidt.
  1. Partijen: S-Zorgt en opdrachtgever gezamenlijk.
  1. Schriftelijk: onder “schriftelijk” valt in deze algemene voorwaarden ook communicatie per e-mail, fax of digitaal (bijvoorbeeld via een online interface) mits de identiteit van de afzender en integriteit van de inhoud voldoende vaststaat.

Artikel 2. Toepassing algemene voorwaarden   

  1. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere vorm van dienstverlening, als hiervoor bedoeld, van S-Zorgt. Voor bepaalde vormen van dienstverlening zijn aanvullende voorwaarden opgesteld. Deze algemene voorwaarden zijn geldig totdat S-Zorgt nieuwe voorwaarden heeft vastgesteld en S-Zorgt haar cliënten op de hoogte heeft gebracht van de daarvoor geldende ingangsdatum.

  1. Ter hand stellen

S-Zorgt verstrekt cliënt voor het aangaan van de overeenkomst een afschrift van de algemene voorwaarden en informeert cliënt tijdig over eventuele wijzigingen. Ook liggen ze ter inzage op het kantoor van S-Zorgt. Afwijkende bepalingen dienen uitdrukkelijk en schriftelijk met S-Zorgt overeengekomen te worden of te zijn terug te vinden in de zorgovereenkomst.

  1. Afwijkingen

Wanneer door S-Zorgt gedurende korte of langere tijd al dan niet stilzwijgend afwijkingen van onderhavige algemene voorwaarden zijn toegestaan, laat dat onverlet haar recht alsnog directe en strikte naleving van deze voorwaarden te eisen. De opdrachtgever kan nimmer enig recht doen (laten) gelden op grond van het feit dat S-Zorgt onderhavige voorwaarden soepel toepast.

  1. Vervanging

Indien één of meer van de bepalingen van onderhavige algemene voorwaarden of enige andere overeenkomst met S-Zorgt in strijd mochten zijn met een dwingende wetsbepaling of enig toepasselijk rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal deze worden vervangen door een door S-Zorgt vast te stellen nieuwe, rechtens toelaatbare en vergelijkbare bepaling.

  1. Inschakelen van derden

Onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met S-Zorgt, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.

Artikel 3. Diensten van S-Zorgt

  1. Dienstverlening en zorgaanbod

S-Zorgt levert diensten op het terrein van individuele begeleiding, persoonlijke verzorging, huishoudelijke hulp en dagbesteding. De begeleiding kan bestaan uit (psycho-sociale) begeleiding, advisering, instructie en voorlichting, jeugdgezondheidszorg en cursussen. Dit vertaalt zich in de kerntaken: ambulante zorg en begeleiding. Persoonlijke verzorging bestaat uit de ondersteuning bij of het (tijdelijk overnemen van activiteiten op het gebied van persoonlijke verzorging gericht op het opheffen van een tekort aan zelfredzaamheid. De huishoudelijke hulp bestaat uit hulp geven en ondersteunen bij het huishouden.

Artikel 4. Totstandkoming van de zorgovereenkomst   

  1. Grondslag voor de dienstverlening

Veel diensten van S-Zorgt worden verleend op grond van wettelijke regelingen. S-Zorgt hanteert deze wettelijke voorschriften indien en voor zover van toepassing bij de bepaling van de aard en de omvang van de dienstverlening.   

  1. Indicatie

Voor veel diensten van S-Zorgt is een indicatie vereist waaruit de zorgbehoefte van de cliënt blijkt. De indicaties voor begeleiding worden vastgesteld door onder andere het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ), Jeugdzorgbescherming of de Gemeente.

  1. Zorgaanbod

S-Zorgt doet op basis van de in lid 1 van dit artikel uitgevoerde indicatiestelling een aanbod om in de zorgbehoefte van de cliënt te voorzien.

  1. Totstandkoming

Een zorgovereenkomst met de cliënt komt tot stand door aanvaarding van het aanbod met betrekking tot de te leveren diensten, de inhoud en de omvang daarvan en de daaraan verbonden kosten en overige (wederzijdse) verplichtingen. De zorgovereenkomst is definitief wanneer deze is getekend en in het bezit is van beide partijen.

Artikel 5. Duur van de zorgovereenkomst

  1. Duur

Tenzij bij het aangaan van de overeenkomst een bepaalde duur wordt overeengekomen of het een overeenkomst met een tijdelijk karakter betreft, wordt de overeenkomst aangegaan voor onbepaalde duur.

  1. Opzegging

Een overeenkomst voor onbepaalde duur kan door beide partijen tegen elke dag van de maand worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

  1. Einde van rechtswege

De zorgovereenkomst voor bepaalde duur eindigt van rechtswege na verloop van de periode waarvoor de overeenkomst werd aangegaan. Een zorgovereenkomst voor bepaalde duur kan niet tussentijds worden opgezegd, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

Artikel 6. Wijziging en beëindiging dienstverlening

  1. Herindicatie

Als blijkt dat de zorgbehoefte van de cliënt tijdens de zorgaanbieding dusdanig ingrijpend verandert dat binnen de bestaande afspraken niet langer de noodzakelijke zorg geleverd kan worden, kan in overleg met de cliënt zorg gedragen worden voor herindicatie.

  1. Aanpassing zorgovereenkomst

Op grond van de herindicatie zal overleg plaatsvinden over aanpassing van de zorgverlening en zal de zorgovereenkomst dienovereenkomstig worden aangepast.

  1. Beëindiging van de zorgovereenkomst

Beëindiging van de zorgovereenkomst of vermindering van het aantal uren zorg zoals overeengekomen, dient de cliënt schriftelijk middels een aangetekende brief kenbaar te maken bij de zorgcoördinator van zijn/haar S-Zorgt vestiging. De datum van ontvangst is bepalend voor de opzegtermijn van één maand. De zorgovereenkomst eindigt per direct in de navolgende gevallen:

  1. Cliënt komt te overlijden;
  2. Cliënt gebruikt zijn/haar PGB voor andere doeleinden dan zorg;
  3. S-Zorgt zegt de dienstverlening op;
  4. Bij einde van de overeengekomen duur;
  5. Cliënt verhuist (buiten het werkgebied van S-Zorgt);
  6. Bij afloop van de indicatietermijn, tenzij een herindicatie is aangevraagd bij een bevoegd orgaan en deze is afgegeven;
  7. S-Zorgt failliet is verklaard of surseance van betaling is verleend;
  8. Cliënt houdt zich niet aan de onderhavige algemene voorwaarden.
  1. Verzuim

Ieder der partijen is gerechtigd de overeenkomst door middel van aangetekend schrijven zonder rechterlijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen, indien de andere partij in gebreke verkeert ten aanzien van de uitvoering van de verplichtingen uit de zorgovereenkomst en de in gebreke zijnde partij ook na schriftelijke sommatie waarin een redelijke termijn tot nakoming wordt gesteld, in gebreke blijft haar verplichtingen na te komen.

Artikel 7. Uitvoering van dienstverlening   

  1. Richtlijnen veiligheid, hygiëne, milieu en lichamelijke belasting

De cliënt stelt de zorgverlener in de gelegenheid om volgens de door S-Zorgt vast te stellen richtlijnen op het gebied van veiligheid, hygiëne, milieu en lichamelijke belasting zijn/haar taken te kunnen uitvoeren. De richtlijnen zijn op te vragen bij de betreffende S-Zorgt vestiging.

  1. Omgangsvormen

Indien een zorgverlener bij de uitoefening van de werkzaamheden onverhoopt te maken krijgt met discriminatie, ongewenste intimiteiten, intimidate, agressie of fysiek geweld, is de betrokken medewerker van S-Zorgt gerechtigd om onmiddellijk zijn werkzaamheden te staken. Dit laatste laat onverlet de plicht van opdrachtgever tot onverminderde betaling van de overeengekomen werkzaamheden en wel tot het einde van de overeenkomst, evenwel tot maximaal één jaar na mededeling van de voornoemde voorvallen door S-Zorgt aan de opdrachtgever.

  1. Adreswijziging

De cliënt is verplicht om een adreswijziging of andere voor de dienstverlening relevante persoonlijke wijziging in omstandigheden, tijdig schriftelijk te melden aan S-Zorgt.  

  1. Rookvrije werkplek

De cliënt zorgt ervoor dat op verzoek van de zorgverlener, de werkzaamheden op een rookvrije werkplek verricht kunnen worden. Het is de zorgverlener niet toegestaan te roken tijdens het verrichten van de werkzaamheden bij de cliënt, tenzij de cliënt daarvoor toestemming heeft gegeven.   

  1. Niet-nakoming

Niet-nakoming van de verplichtingen, zoals genoemd in de leden 1 t/m 4 van dit artikel levert een gewichtige reden op de dienstverlening met onmiddellijke ingang te kunnen beëindigen.   

  1. Wijzigen overeengekomen aantal uren zorg

Een verzoek tot wijziging van het overeengekomen aantal uren zorg dient cliënt schriftelijk of per mail door te geven aan S-Zorgt. De datum van ontvangst door S-Zorgt is bepalend voor de verwerking van het verzoek tot wijziging. Indien de verzochte wijziging kan worden doorgevoerd, ontvangt cliënt daarvan een schriftelijke bevestiging. Bij vermindering van het aantal uren geldt de overeengekomen opzegtermijn van één maand.  

  1. Bereikbaarheid

Op werkdagen (ma t/m vrij) is er een medewerker van S-Zorgt bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur. Voor contactgegevens zie onze website www.s-zorgt.nl

  1. Afspraken annuleren en verzetten

Indien cliënt met S-Zorgt een afspraak voor het ontvangen van zorg heeft ingepland, maar de cliënt – om wat voor reden ook – verhinderd is, dient cliënt dit zo snel mogelijk aan S-Zorgt te laten weten. Alleen wanneer cliënt S-Zorgt tijdig op de hoogte stelt, kan S-Zorgt de voor cliënt gereserveerde tijd aan een ander aanbieden. Indien de cliënt een afspraak bij verhindering minimaal 24 uur van tevoren annuleert, wordt de gereserveerde tijd niet in rekening gebracht. Voor afspraken op maandag geldt dat deze uiterlijk op de vrijdag ervoor om 11.00u geannuleerd dienen te zijn. Het annuleren of verzetten van afspraken kan alleen telefonisch, bij annuleringen per e-mail kunnen wij niet garanderen dat deze tijdig verwerkt worden. De kosten die in rekening gebracht worden bij niet tijdig annuleren, bedragen 1 uur van de werkzaamheden welke bij cliënt zouden worden uitgevoerd.

  1. Minimale tijdsduur per afspraak

De minimale tijdsduur die per afspraak geregistreerd  en in rekening gebracht zal worden is twee uren per keer, tenzij anders is overeengekomen.

Artikel 8. Begeleiding

  1. Rapportage

De begeleider schrijft naar aanleiding van ieder begeleidingsmoment een rapportage, indien anders is overeengekomen. Deze rapportage is bedoeld  om vast te houden aan de opgestelde doelen en elkaar op de hoogte te houden van het begeleidingstraject. S-Zorgt kan op deze manier beter sturing geven aan de inhoud van het traject en een en ander beter op het proces van cliënt afstemmen.

Artikel 9. Uitvoering zorgtoewijzing

  1. Zorgtoewijzing

De capaciteit van de dienstverlening door S-Zorgt wordt bepaald door de inkoop van individuele uren en pakketten. De toewijzing van diensten kan hierdoor worden begrensd. De toewijzing van diensten kan ook worden begrensd door de (her)indicaties en personele bezetting van S-Zorgt. Uren worden geleverd volgens afspraak in de zorgovereenkomst.   

Artikel 10. Kwaliteit

  1. Kwalificatie medewerkers   

De werkzaamheden worden door (medewerkers van) S-Zorgt verricht op een zorgvuldige, vraaggerichte, vakbekwame en verantwoorde wijze zoals dat, onder de gegeven omstandigheden van een geval, van een redelijk handelend zorgverlener, voortvloeiend uit de voor hem geldende professionele standaard, kan en mag worden verlangd. Bedoelde werkzaamheden voldoen derhalve aan de daartoe vastgestelde en vast te stellen kwaliteitseisen en/of regelgeving. 

  1. Persoonscontinuïteit   

S-Zorgt biedt aan de cliënt zorg en diensten die in goed onderling overleg met de cliënt of zijn (wettelijk) vertegenwoordiger zijn afgestemd op zijn/haar persoonlijke, lichamelijke en geestelijke situatie. S-Zorgt houdt daarbij, zoveel als redelijkerwijs mogelijk, rekening met de wensen van de cliënt en S-Zorgt streeft ernaar dat de cliënt te maken krijgt met een zo klein mogelijk aantal zorgverleners.  

Artikel 11. Tarieven 

  1. Vergoeding   

Dit artikel is van toepassing in alle gevallen waar (in het kader van bestaande of toekomstige regelgeving van overheids- of verzekeringswege) enige vergoeding rechtstreeks is verschuldigd door de cliënt aan S-Zorgt.

  1. Tarief   

De door de cliënt aan S-Zorgt verschuldigde vergoeding voor de te leveren dienst wordt bepaald door het geldende tarief.   

  1. Tariefswijziging

Overeengekomen tarieven kunnen onderhevig zijn aan wijzigingen en worden minimaal één maand voor ingangsdatum van het gewijzigde tarief schriftelijk medegedeeld aan de cliënt, doch niet binnen de eerste twee maanden van het sluiten van de overeenkomst.  

  1. Eigen Bijdrage

S-Zorgt wijst cliënt erop dat CAK-cliënten, indien cliënt thuis ondersteuning of zorg ontvangt via de Wmo (Wet maatschappelijk ondersteuning) of de Wlz (Wet langdurige zorg), deze hiervoor een eigen bijdrage moet betalen. De eigen bijdrage is afhankelijk van het zorggebruik, de leeftijd, het huishouden en het inkomen en vermogen van cliënt.

Artikel 12. Facturatie en betaling

  1. Betaling   

Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, dient betaling van de overeengekomen prijs of factuur te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum.

  1. Niet tijdige betaling   

De opdrachtgever is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag een rente verschuldigd van 1% per maand, waarbij elk gedeelte van een maand voor een volle maand wordt gerekend. Indien een aanmaning verstuurd moet worden, wordt per factuur € 10,00 aan administratiekosten in rekening gebracht. Eventuele kosten welke voortvloeien uit het inschakelen van een incassobureau, zullen bij de opdrachtgever in rekening worden gebracht.  

  1. Kosten   

Alle kosten bij niet-tijdige betaling, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, zijn voor rekening van de opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden daarbij vastgesteld op 15% van het verschuldigde bedrag met een minimum van € 40,00.   

  1. Termijnbetalingen  

Termijnbetalingen zijn alleen mogelijk wanneer daar schriftelijk afspraken over zijn gemaakt.  

  1. Berekening kostprijs  

Indien een vast aantal uren zorg per maand of week zijn overeengekomen, worden deze kosten per kalenderjaar berekend en over 12 maanden verdeeld. Elke maand wordt dus hetzelfde bedrag in rekening gebracht.  

  1. Facturering   

Facturen zullen per mail of post worden toegezonden. S-Zorgt heeft het recht om facturen digitaal te versturen.

  1. Meer/minder uren  

Indien meer of minder zorg wordt afgenomen binnen een vast afgesproken aantal uren per week of maand, zal het overeengekomen uurtarief binnen de pakketprijs gelden. Indien er een structurele afwijking ontstaat, zal na één kalendermaand een wijzigingsovereenkomst worden aangeboden.  

Artikel 13. Aansprakelijkheid  

  1. Goed zorgverlener   

S-Zorgt zal bij zijn/haar werkzaamheden de zorg van een goed opdrachtnemer in acht nemen en daarbij handelen in overeenstemming met de op hem/haar rustende verantwoordelijkheid, voortvloeiende uit de voor zorgverleners geldende professionele standaard.   

  1. Schade   

Voor schadegevallen welke zijn veroorzaakt door een van de medewerkers van S-Zorgt, geldt een eigen risico van € 50,00 per schadegeval, tenzij aantoonbaar sprake is van opzet of grove schuld van de betreffende medewerker. In het kader van eventuele aansprakelijkheid van S-Zorgt, strekt haar vergoedingsplicht nimmer verder dan tot het maximale bedrag waarvoor de aansprakelijkheidspolis van S-Zorgt per gebeurtenis dekking biedt.

  1. Contant geld en betaalpassen 

S-Zorgt benadrukt geen enkele verantwoordelijkheid te dragen voor het door de cliënt aan de zorgverlener in beheer geven van bankpassen en/of bijbehorende pincodes, contant geld of andere kostbaarheden. Wij adviseren de cliënt deze zaken zelf te beheren. Het is de cliënt niet toegestaan om dergelijke zaken en/of informatie aan S-Zorgt dan wel haar zorgverleners in beheer te geven dan wel te verstrekken.

  1. Gebruik (motor)voertuigen   

Het is de cliënt niet toegestaan om de zorgverlener bij de uitvoering van zijn of haar werkzaamheden ten behoeve van de cliënt gebruik te laten maken van (motor)voertuigen van cliënt of van derden, waaronder in ieder geval begrepen moet worden auto, motor-, brom- en snorfiets.   

  1. Schade aan of door (motor)voertuigen

Indien de cliënt in strijd met deze bepaling handelt, is S-Zorgt niet aansprakelijk voor eventuele ten gevolge van het gebruik van (motor)voertuigen van de cliënt of derden direct of indirect veroorzaakte schade, hoe ook genaamd. De cliënt is in dat geval gehouden S-Zorgt te vrijwaren van aanspraken jegens de medewerker of van derden met betrekking tot dergelijke schade.   

  1. In bewaring geven van (huis)sleutels

Indien de cliënt niet in staat is zelf de deur te openen, zal de cliënt of opdrachtgever dit aan moeten geven bij S-Zorgt. Er zal dan een sleutel worden verstrekt aan de zorgverlener, die namens S-Zorgt de zorg aan cliënt verleent. Hiertoe wordt een door S-Zorgt opgestelde en door de zorgverlener en cliënt ondertekende sleutelverklaring opgesteld. S-Zorgt draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de eventuele gevolgen indien de cliënt of de opdrachtgever besluit een deur niet af te sluiten teneinde de zorgverlener toegang tot de woning te verstrekken. Dit geldt ook indien de cliënt of de opdrachtgever besluit om de zorgverlener, buiten medeweten van S-Zorgt om, een sleutel van de woning ter beschikking te stellen. Dit laatste is de cliënt en de opdrachtgever overigens niet toegestaan.

  1. Dossier

S-Zorgt kan nimmer in gebreke worden gesteld voor het zoek- of kwijtraken van dossierstukken welke in bewaring zijn gegeven door cliënt of de opdrachtgever.  

Artikel 14.  Verbod aangaan arbeidsverhouding/ opdrachtovereenkomst 

  1. Verbod aangaan arbeidsverhouding/opdrachtovereenkomst

Het is de opdrachtgever en de cliënt strikt verboden om gedurende de looptijd van deze overeenkomst of binnen één jaar na beëindiging van deze overeenkomst, direct of indirect, met medewerkers van S-Zorgt die zorg of begeleiding aan de cliënt hebben verleend, een arbeidsverhouding – van welke vorm of omvang ook – dan wel een overeenkomst van opdracht aan te gaan. Hetzelfde is van toepassing op een overeenkomst of enige andere vorm van dienstverlening die de strekking heeft dat de medewerkers dezelfde dienstverlening aan de cliënt verstrekken als eerder via S-Zorgt is verstrekt of die de strekking heeft dat dat op enig moment nadien geschiedt. 

  1. Sancties

Bij overtreding van lid 1 van dit artikel verbeurt de opdrachtgever, zonder nadere aanmaning, ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst, een opeisbare boete van € 25.000 per overtreding, te vermeerderen met € 250 voor iedere dag dat de overtreding voortduurt en onverminderd de bevoegdheid van S-Zorgt om in plaats van deze boete vergoeding te vorderen van de volledige schade, alsmede nakoming van de met haar gesloten zorgovereenkomst, alsmede om tot beëindiging van deze overeenkomst over te gaan.  

  1. Melding door opdrachtgever

Indien een medewerker van S-Zorgt, die zorg of begeleiding aan de cliënt verleent, zelf aanbiedt om rechtstreeks of indirect, en zonder medeweten van S-Zorgt, hun diensten voor cliënt of opdrachtgever te verrichten, dan dient de cliënt daar onverwijld melding van te maken bij S-Zorgt.

  1. Giften

Het is cliënt en opdrachtgever strikt verboden om aan medewerkers van S-Zorgt geld, zaken, diensten of giften van welke aard en omvang dan ook, te verstrekken.

Artikel 15.  Verzekeringen 

  1. Afgesloten verzekeringen

S-Zorgt heeft adequate verzekeringen afgesloten tegen Wettelijke Aansprakelijkheid en Beroepsaansprakelijkheid. 

  1. Aansprakelijkheid

Iedere aansprakelijkheid van S-Zorgt is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid of door de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van S-Zorgt daadwerkelijk wordt uitbetaald. 

  1. Immateriële schade

In geen geval is S-Zorgt gehouden om aan de cliënt enige andere schade te vergoeden dan zuivere vermogensschade.

  1. Onverzekerde schade

Indien en voor zover in voorkomend geval door de verzekeraar –om welke reden ook- geen dekking wordt verleend, is de aansprakelijkheid van S-Zorgt beperkt tot het bedrag van de op de klacht betrekking hebbende kalendermaand aan de cliënt in rekening gebrachte honorarium, exclusief BTW.

Artikel 16. Privacy  

  1. Privacyreglement   

Ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de cliënt hanteert S-Zorgt een privacyreglement dat aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) voldoet. Het privacyreglement is bij S-Zorgt digitaal op te vragen en kan per post thuis ontvangen worden.   

  1. Geluid en of beeldopname  

Het is noch opdrachtgever, noch cliënt, noch S-Zorgt toegestaan zonder schriftelijke toestemming beeld of geluidsopnamen te maken van zorg- en/of begeleidingsmomenten tussen cliënt en een hulpverlener c.q. begeleider van S-Zorgt.  

Artikel 17. Intellectuele eigendom en auteursrechten

  1. Auteursrechten

Onverminderd het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde behoudt S-Zorgt zich de rechten en bevoegdheden voor die S-Zorgt toekomen op grond van de Auteurswet.

  1. Omvang van het gebruik

Alle door S-Zorgt verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, overeenkomsten, ontwerpen, verslagen, berekeningen, ondersteuningsplannen, enz. zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de cliënt en mogen niet zonder voorafgaande toestemming van S-Zorgt worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte stukken anders voortvloeit.

  1. Kennis

S-Zorgt behoudt het recht de door de uitvoering van werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

Artikel 18.  Behandeling van klachten 

  1. Klachten

Indien de opdrachtgever een klacht heeft omtrent de uitvoering door S-Zorgt van de onderhavige overeenkomst, zal de opdrachtgever die klacht zo spoedig mogelijk aan S-Zorgt berichten. Na kennisname van die klacht zal S-Zorgt zo spoedig mogelijk met de opdrachtgever in overleg treden, teneinde te bezien of gezamenlijk een bevredigende oplossing kan worden gevonden.

  1. Klachtencommissie

Indien blijkt dat dit laatste niet het geval is, kan de opdrachtgever de betreffende klacht indienen bij de klachtencommissie. De contactgegevens van de klachtencommissie kunt u opvragen bij S-Zorgt.

  1. Uitspraak klachtencommissie

Deze klachtencommissie bekijkt de klacht van de opdrachtgever zowel vanuit het standpunt van de opdrachtgever als van S-Zorgt. De opdrachtgever en S-Zorgt worden beiden in de gelegenheid gesteld de kwestie mondeling toe te lichten. Binnen vier weken neemt de commissie een beslissing over de klacht. De uitspraak wordt schriftelijk medegedeeld. Van S-Zorgt wordt verwacht dat S-Zorgt de opdrachtgever, binnen twee weken na ontvangst van de uitspraak, schriftelijk bericht welke actie S-Zorgt verder zal ondernemen.

Artikel 19. Toepasselijk recht en forumkeuze

  1. Rechtskeuze

Op alle door S-Zorgt gesloten en te sluiten overeenkomsten is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

  1. Geschillen

Alle geschillen – daaronder begrepen die, welke slechts door één der partijen als zodanig wordt beschouwd – die ontstaan naar aanleiding van een overeenkomst waarop de onderhavige voorwaarden geheel of gedeeltelijk van toepassing zijn, of naar aanleiding van andere overeenkomsten welke een uitvloeisel zijn van zodanige overeenkomsten, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter van de woonplaats van de opdrachtgever of – indien opdrachtgever als onderneming is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – de vestigingsplaats van het bedrijf van de opdrachtgever, tenzij een dwingende wetsbepaling zich hiertegen verzet. Dit laat onverlet dat S-Zorgt met opdrachtgever kan overeenkomen het geschil te laten beslechten door middel van onafhankelijke arbitrage.